True Treasure

Welcome to my freakshow.

If summer was a drug I would totally do it

Detta är ett inlägg dedikerat till enbart mig själv, för att påminna mig själv om att jag har det jävligt bra. Du får läsa det också, Y. Det är okej.

Biljetter i handen, utskrivna och klara. Frågan är nu hotell. Hur väljer man ett hotell? Det är okej om det är lite mögel, den londonaniska (vore inte det ett fantastiskt ord?) standarden är inte så hög. Dock har jag vissa krav. Inga hostel, inga vandrarhem. Jag vill inte dela rum med strangers, mitt sexliv mår inte bra av det. ...or does it? Nej. Vidare vill jag inte heller ha ett hotell en mil ifrån själva London. Det skulle suga. Och jag vill inte att det kostar en miljon för sex nätter. Det skulle också suga. Men lite mögel går bra alltså.

Det är nog alla svennars favorithobby att prata och längta efter sommaren just nu. Jag längtar också. Sommaren 2011 kommer att bli ganska awesome. Ganska jätteawesome. Ska försöka få Fröken MJ till lite enklare helgresor, det är nog inte så svårt. Utöver blir det vin, bad, långa nätter och uteserveringar. Precis som det ska vara.

I augusti åker vi på en simpel solsemester i två veckor. Till Icmeler. Den varmaste månaden i Turkiet med en medeltemperatur på trettioen grader under dagtid, tjugotre under natten. Vilket betyder runt fyrtio grader varmt. Skrämmande trevligt, jag gillar värme som andra människor finner äcklig och outhärdlig. Den enda vettiga guden som folk ber till måste vara Solguden.

Egentligen skulle vi tågluffat i Balkan under augusti, men fuck vad dyrt det är. Satt vid köksbordet och gjorde lite kalkyleringar på det, ont i magen och ångest över resultatet. Bröt ihop lite och tyckte sommaren var förstörd. Kan inte leva på vatten och bröd för att tågluffa, jag fungerar inte så. Mr. räddade snabbt situationen med "Eeh, vi, vi, eh.. vi kan åka till ett varmt land? CHARTER? HALLÅ? TURKIET?! VAR INTE LEDSEN!" It worked. All happy now. Reklamerade interail-korten. Bakslaget gav mig två veckor i solen. Helt okej. Tågluff nästa år.  

Det känns bra att ha saker att se fram emot efter den här långdragna vintern, grå vardag blir lite lättare då. Jag dör lite av lycka när jag tänker på det. Värme, värme, värme! Jag bor i helt fel land som har den här fetischen för överdriven värme. Men jag har så sjukt dålig blodcirkulation, så jag bara chillar sönder under sommarmånaderna. De två månaderna vi har som är varma. Som förhoppningsvis inte regnar bort. Vilket det brukar göra. Men det är lugnt om det är regn, bara det är varmt.  

The upside
Jag kanske har ett 100%-jobb snart. Jag fick äntligen lite färg idag. Min träning går bra och kommer att börja gå bättre. Jag har väldigt fina vänner! Jag har en väldigt fin pojkvän! Våren är på gång, idag såg jag snödroppar. Y flyttar hem i augusti - den där augustimånaden blir ju bara bättre och bättre. BF kommer hem från sin Asienresa inom en månad - som jag saknat! DET GÅR BRA NU, KOMPIS, DET GÅR BRA NU!

...on the downside, jag har inte fått min kamera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: