True Treasure

Welcome to my freakshow.

När media i regelvidrig ordning ljuger och Sverige stolt ler åt sin egen idioti

Sverige slår sig själva för bröstet, ännu en gång. En kvinna diktar upp en våldtäktshistoria och vi väljer att inte lämna ut henne till Grekisk domstol. Sverige anser att det är självklart att England ska lämna ut Julian Assange till våra svenska PK-domstolar, som Alexandra Pascalidou så fint jämförde det med. Vad är skillnaden undrar jag? Pinsamt.

Jag har svårt för diskussioner kring våldtäkt, jag är nog ganska långt ifrån politiskt korrekt när det kommer kring ämnet. Det har blivit lite utav en "vargen kommer" runt det. Jag tänker på alla män som sitter inne just nu, oskyldigt dömda. Deras liv är förstörda, i princip. Det är inte svårt att bli dömd för våldtäkt. Krogen, sen natt, fylla, kåt tjej, kåt kille, går hem med varandra, ligger. Tjejen vaknar, inser att hon har pojkvän, drabbas av panik, vet inte hur hon ska hantera situationen, drar därifrån, anmäler killen för våldtäkt. Pojkvännen förstående, killen från krogen får tre år och en fet stämpel. Det är vanligare än vad folk tror. Jag lider med tjejer som blivit våldtagna, det måste vara något sjukt brutalt och ger säkert ordentliga men för livet. Samtidigt äcklas över hur kvinnor utnyttjar systemet. Det får kvinnor som faktiskt blivit våldtagna att bli mindre tagna på allvar.

Sverige borde lämna ut henne till Grekland, det här är fånigt. Ska vi vägra att lämna ut henne, får vi räkna med att länderna vi har samarbete med att göra detsamma. Det här är inte hide and seek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: