True Treasure

Welcome to my freakshow.

Självdisciplin och förargelseväckande beteenden

Jag skulle ha tränat idag, haha. Får ta långpass imorgon, fysisk motion ger psykiskt välmående. Det är ganska awesome. Folk som lider av depression borde gå ut och gå och kramas mycket, tror ärligt talat att det skulle öka sertralinet från hjärnan betydligt mer än vad antidepp gör. Jag har ingen självdisciplin just nu känner jag, måste tvinga mig till den. Hängde hos My och gjorde smörgåstårta i tre timmar istället. Sen gick jag hem i vintervädret. VINTERvädret. What's up with all the snow? Så kasst, ge mig våren. Nu.

Konstig grej jag har för mig (kom på mig själv med idag, begravning): Kan inte bli ledsen i kyrkor, eller alltså - jag kan inte bli ledsen när en präst pratar. Bara förbannad. Funderar om han är lika dum i huvudet på fritiden. Alternativt om det är jag som är dum i huvudet. För ärligt talat, det här med att vi lever i "skapelsen" och ska vara tacksamma och ta emot Gud i våra liv... Jag vet inte. Hur jag än vrider på det, Kristendomen är en sekt och lite av den fria viljan försvinner när man "väljer" att vara religiös på något vis. Jag tycker det. Gud gav oss den "fria viljan" då enligt den här jävla sagoboken för vuxna, mer kallad Bibeln. Han gav oss fri vilja och regler att leva efter.

Jag hatar religion. I alla dess slag. Jag skiter i om folk är lyckliga av att vara religiösa. Jag tycker det är ren och skär dumhet. Idioti. Förargelseväckande. Jag tycker det är ett slag i magen och en käftsmäll så hård att tänderna ramlar ur - vi har hjärnor. Ändå finns det troende här i världen. Bibeln är skriven "för jättelängesen" och "då måste den ju vara sann". Jehovas Vittnen, Guds Ord/Familjen, Scientologerna - alla pratar om hur vidriga dessa sekter ska vara. Jag förstår inte vad som gör "nya" vidrigare än de accepterade? Det är ju hjärntvätt oavsett om det är Kristendomen vi snackar om eller Scientologerna vi snackar om. Kärlek, kärlek är den enda jävla guden - kärlek och kunskap. Det kommer man långt på. Men så vitt jag vet så skapar religion mer hat än kärlek.

Nu ska jag gosa ner mig med min Mr. och somna på honom. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: