True Treasure

Welcome to my freakshow.

And you ask me what it feels like, I say that I don't know better

Saker som är konstiga

1. Att vi gifter oss i kyrkan fortfarande. I vitt, oskuldens färg. När vi inte tror på Gud, har haft sex and so on? Mycket, mycket konstigt. "Vi har samlats här idag, blabla, för att viga under Gud, blabla". Som om de bryr sig? Folk bryr sig ju inte om det här med "tills döden skiljer er åt" heller för den delen. Jävligt underligt. Med bröllop. Mycket konstigt.
2. Blodpudding. Det är så jävla äckligt. Ni äckliga människor som äter det, ni är... jätteäckliga.
3. Att jag inte äger världen. Hade gjort ett bra jobb. Fantastiskt bra jobb. Synd att jag inte är psykopat bara, endast psykopater lyckas få makt här i världen. Sucks.
4. Att min kamera är paj och fortfarande inte kommit tillbaka. Jag kommer att få en ny tydligen. Fast jag verkar inte vara deras VIP-kund direkt. Fuck you, NetOnNet. Om inte ni inte ger mig min kamera snart ringer jag NÅGON SOM BRYR SIG. Typ konsumentverket eller så. Nej, det gör jag inte. Men kan ni skicka den typ igår, eller? Tack på förhand.
5. Vita strumpor. Man köper liksom vita strumpor. Vilken idioti. Vilken jävla idioti. Så blir dom smutsiga på någon timme, så tvättar man dem så blir de aldrig vita igen. Nej, fyfan. Vita strumpor borde inte få säljas. Eller så borde jag städa bättre. Ha renare skor kanske. Det är kanske bara jag som är ohygienisk helt enkelt. Ja. Jo. Så kan det vara.


Hej Ylva. "De galnas hus", skriven av Karin Fossum. Underlig bok. Läs den. "Min vän Leonard", skriven av James Frey. Språket är kul i den. Läs den också. Jag har nog redan nämnt den sista för dig tror jag. Okej. Dåså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ä L S K A R att du bloggar varje dag! det gör min dag! Tank jov! Tank jov!



1. Läst båda, Karin Fossum är norsk, nice och skum. Läs Jonas Eckel med henne. As-skum. Men ändå mysig. Älskar att dom är så kort att du kan läsa hela under en te-mys-paus. Just nu läser jag alla delar av liftarens guide till galaxen igen - så underbart språk! Fast jag hittade två fel som stör mig enormt - nästan så mkt att jag ville elda upp den. Dom räknar fel till 42. 9 gånger 6 säger dom. 42. Ehumm, neeeeej. 54. Läste du 100 åringen någon gång? Om inte gör det bums.



2. Fan va du klankar på saker som jag gör typ blodpudding, big brother, vara äcklig med grå-brun-vita strumpor som på ngt sätt blir i olika smuts-nyanser, fast de kommer ur samma maskin och styra världen (okej, kanske inte, men min värld i alla fall OCH DET ÄR DEN ENDA SOM RÄKNAS).



PUSS OCH PUSS - Tycker du jag ska ta upp min blogg så kan vi "blogg-battla" eller kanske "tala genom littraturens-zyberspace"?.

2011-03-14 @ 22:14:41
Postat av: Anonym

Ä L S K A R att du bloggar varje dag! det gör min dag! Tank jov! Tank jov!



1. Läst båda, Karin Fossum är norsk, nice och skum. Läs Jonas Eckel med henne. As-skum. Men ändå mysig. Älskar att dom är så kort att du kan läsa hela under en te-mys-paus. Just nu läser jag alla delar av liftarens guide till galaxen igen - så underbart språk! Fast jag hittade två fel som stör mig enormt - nästan så mkt att jag ville elda upp den. Dom räknar fel till 42. 9 gånger 6 säger dom. 42. Ehumm, neeeeej. 54. Läste du 100 åringen någon gång? Om inte gör det bums.



2. Fan va du klankar på saker som jag gör typ blodpudding, big brother, vara äcklig med grå-brun-vita strumpor som på ngt sätt blir i olika smuts-nyanser, fast de kommer ur samma maskin och styra världen (okej, kanske inte, men min värld i alla fall OCH DET ÄR DEN ENDA SOM RÄKNAS).



PUSS OCH PUSS - Tycker du jag ska ta upp min blogg så kan vi "blogg-battla" eller kanske "tala genom littraturens-zyberspace"?.

2011-03-14 @ 22:16:08
Postat av: The one who may not be named

Hahaha! Jag är så inne på att aldrig någonsin få kommentarer så att jag inte ens tittar efter dem, haha! JAG KLANKAR INTE ALLS PÅ DIG. JAG HAR OCKSÅ VITA (GRÅA, DOM HAR VARIT VITA) STRUMPOR! Säg inte att du tittar på Big Brother. Ylva, jag vet, men det var ju en hemlis. Tur att ingen ser det här. Vi är inte så intressant för andra människor, förstår du. Eller alltså, du är nog det - jag är ju bara bitter och klankar på saker. Alla vill vara kompis med mig, egentligen. Det är så. Jag lovar.



BLOGG-BATTLE FTW. :D Du måste blogga varje dag då, jag ska försöka göra - och vi ska börja fota.



Jag ska redan idag beställa de där böckerna sen, har blivit helt besatt av tanken att ha ett eget bibliotek om tio år så jag börjar samla nu tänker jag. Eller alltså. Inte bibliotek. Men duvet, ett rum med böcker från golv till tak och en stege som man skjuter omkring på för att nå dem bästa böckerna. Och så..



GO BLOGG NOW. I'M GONNA SMOKE IN THE SUN AND TOTALLY MISS YOU!



PUSS OCH PUSS

2011-03-15 @ 11:17:54
URL: http://truetreasure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: